Vi hjælper kunderne med købe bæredygtigt ind

Hvad går løsningen ud på?


Oplysning. Vi hjælper vores kunder med, hvad det konkret vil sige

• at købe bæredygtigt
• hvad et bæredygtigt produkt er
• hvad en bæredygtig ydelse er

Batteriløsninger og solceller

Vi bringer fx vores kunders indkøbsadfærd på banen. Mange kunder har ikke overvejet, om det er en god ide – også for miljøet – at fortsætte med at købe varer 4-5 gange om ugen med dag til dag-levering. Med bedre planlægning af indkøb og færre leverancer kan kunder bidrage med mere bæredygtigt indkøb.

Hvordan ved I at løsningen virker?


Når vi har fortalt kunder om fx bæredygtigt stål, og om hvordan det kan dokumenteres, har vi efterfølgende fået flere henvendelser fra kunder, som gerne vil købe mere ’grønt’. Med den ny viden, ved de, hvad de kan gøre, og de handler på det og rykker i en mere bæredygtig retning.

Hvordan er det nemt for andre at kopiere jeres løsning?


Ved at gøre det til et aspekt, man jævnligt bringer i spil over for sine kunder. Og kan man vise, at et grønt produkt også kan være til fordel for kundens kunder, kan det være en god lejlighed til at fremhæve bæredygtighed som et positivt aspekt ud over pris, leveringstid osv.

Henrik Hauschildt, salgschef, Lemvigh-Müller